Scherpenzeel schiet niet met scherp tegen Argon

22 oktober, 2023

Argon speelde voor de eerste ronde in de districtsbeker tegen Scherpenzeel dat acteert in de vierde divisie, een stevige opgave voor de mannen van coach Aart Jan van Boksel. De opstelling was enigszins aangepast, sommige spelers kregen rust en natuurlijk waren er ook vakantiegangers. Argon kwam al vroeg in de wedstrijd op voorsprong en halverwege werd het zelfs 2-0. Na de thee stond de stand al vlug op 3-0 en was de wedstrijd eigenlijk al beslist. Tien minuten voor het eindsignaal scoorde Scherpenzeel de enige tegentreffer uit een vrije trap, zodat de wedstrijd eindigde in een 3-1 stand. Coach Aart Jan van Boksel: ’We hadden eigenlijk hetzelfde speelplan als vorige week tegen Batavia, volle bak in de aanval, toen leverde het in de tweede helft wel kansen op maar geen doelpunten. Nu werd er wel snel gescoord en nog mooie doelpunten ook. Jammer dat weer twee belangrijke spelers geblesseerd moesten uitvallen.’

Snel doelpunt

Al in minuut negen stond Dylan Bergkamp eigenlijk aan de basis van het eerste doelpunt. Zijn schot vanaf links ging via de vingers van keeper Dennis van den Berg en de paal achter. De hoekschop van Cas Jansen werd door de vrijstaande Bas Boelhouwer ingekopt 1-0. Echter na een kwartier moest Bas Boelhouwer met een zware blessure (enkel) met ondersteuning het veld verlaten. Justin Schouten (kreeg eigenlijk rust) verving hem. Niet lang daarna pikte Mika Keizers een diepe bal op, de verdediging van Scherpenzeel kon niet voorkomen dat Keizers de bal, niet eens hard, in rechterbenedenhoek schoot 2-0. Tien minuten voor rust kreeg Mika Keizers weer een mogelijkheid nu op aangeven van Justin Schouten maar doelman Van den Berg greep in. Ook Scherpenzeel kreeg wel mogelijkheden maar het vizier stond deze wedstrijd niet zuiver afgesteld, ballen gingen voorlangs, gingen naast of de verdediging van Argon met aan het hoofd de goed spelende doelman Tobias Ravelli greep in.

Tweede helft

Al snel na de hervatting bracht Ravelli met de voet redding bij een inzet van Scherpenzeel. De bal ging achter maar de hoekschop werd weggewerkt. Al snel gooide Dylan Bergkamp de wedstrijd op slot, op aangeven van Siep Keulemans scoorde hij de 3-0. Even later maakte Wouter Winters zijn opwachting, Jordy Zwaneveld moest ook geblesseerd het veld verlaten. Daarna kon keeper Van den Berg een bijna doelpunt van Siep Keulemans nog net tot hoekschop verwerken. Daarna viel Sven Beek in voor Mika Keizers en Beek gaf daarna gelijk even zijn visitekaartje af: Een prima schot werd even prima door keeper Van den Berg gepakt. Ook Stan van Scheppingen kreeg nog een prima mogelijkheid na een hoekschop van Cas Jansen maar koppend mikte hij net naast. Tien minuten voor tijd kreeg Scherpenzeel dan toch de eretreffer, een vrije trap van Lars ten Teije verdween in de voor keeper Tobias Ravelli rechter bovenhoek 3-1. Een leuke wedstrijd met een voor Argon prima resultaat.

Zaterdag weer competitie voor Argon: op bezoek bij Victoria in Loosdrecht.