Ook SV Argon steunt lokale ondernemers

29 november, 2023

Naarmate de feestdagen naderen en iedereen zich gaat voorbereiden om cadeaus te kopen voor hun dierbaren, worden inwoners van De Ronde Venen eraan herinnerd om vooral lokaal te winkelen. Dit is belangrijk voor de leefbaarheid van de dorpen. En daarom startte gemeente De Ronde Venen samen met de ondernemersverenigingen de campagne Koop Lokaal.

Wethouder Anja Vijselaar (Economie) benadrukt het belang van lokaal winkelen: "Onze lokale ondernemers vormen de ruggengraat van de gemeenschap. Door lokaal te winkelen, dragen de inwoners bij aan een sterke en levendige De Ronde Venen. Met deze campagne vragen we onze inwoners om hun inkopen voor de gezellige feestdagen vooral in onze eigen dorpen te doen."

Waarom winkelen bij lokale ondernemers?

Naast dat lokale ondernemers ervoor zorgen dat onze dorpen levendig blijven, helpen zij ook Rondeveense verenigingen en organisaties. In tegenstelling tot grote online retailers, investeren lokale ondernemers in de gemeenschap. Ze sponsoren prijzen voor evenementen zoals de Sinterklaasintocht, zorgen ervoor dat de ijsbaan dit jaar weer open kan gaan, helpen met braderieën, en dragen bij aan straattheater en andere lokale initiatieven. Het voortbestaan van lokale winkeliers betekent ook dat zij hun bijdrage aan verenigingen en organisaties kunnen blijven leveren.

Doe mee met "Koop Lokaal"

SV Argon en de Gemeente De Ronde Venen roept iedereen op om voor de feestdagen de inkopen in hun eigen omgeving te doen.