Argon snakt naar de winterstop

10 december, 2023

Op bezoek bij De Jodan Boys in Gouda, degradant uit de vierde divisie, heeft Argon drie kwartier leuk mee gevoetbald. Bij de stand van 3-2 scoorde de thuisploeg nog twee doelpunten zodat er na 90 minuten een 5-2 eindstand op het scorebord stond. Wel verzuimde Argon om vanaf 11 meter te scoren. Weer moesten twee spelers geblesseerd afhaken. Raoul van Wijk liep een hoofdwond op die later in het ziekenhuis nog behandeld moest worden en ook doelman Juran Doezeman bleef bij het begin van de tweede helft geblesseerd in de kleedkamer achter.

Onder druk

De thuisploeg had eigenlijk de gehele wedstrijd een veldoverwicht en kwam in de beginfase regelmatig voor het Argondoel, toch was Argon met snelle uitvallen gevaarlijk, Sven Beek kreeg na tien minuten een goede mogelijkheid maar de doelman kreeg in tweede instantie de bal toch onder controle. Twee minuten later moest Raoul van Wijk vanwege hoofdletsel plaatsmaken voor Stan van Balgoyen en daarna zagen we een paar keer doelman Doezeman goed ingrijpen. Maar na twintig minuten moest hij toch buigen toen Rick Wils via binnenkant paal voor de 1-0 zorgde. Vijf minuten later zorgde Fahim Musaul met een diagonaal schot voor de 2-0. Daar tussendoor probeerde Dylan Bergkamp het met een vrije trap maar de doelman pareerde het schot. Enkele minuten na het tweede doelpunt scoorde Argon de aansluitingstreffer. Dylan Bergkamp passte vanaf de vleugel de bal voor het doel waar Tim Waning de mogelijkheid kreeg om uit te halen 2-1. Argon bleef in die fase aandringen, na een voorzet van Erkelly de Sa probeerde Sven Beek het met een fraaie omhaal maar die trof geen doel. Daarna probeerde De Sa het zelf met hard schot maar hij trof de doelman. Tim Waning kreeg ook nog een mogelijkheid maar de bal vloog voorlangs het doel. Ook De Jodan Boys kreeg kansen maar Stan Griffioen en Fahim Musaui schoten naast en Alex van Waardenberg vond keeper Doezeman op de goede plaats staan. Vlak voor rust leek Argon gelijk te komen maar de vrije trap van Bergkamp liet alleen het zijnet bollen.

Tweede helft

Doelman Tobias Ravelli nam de plaats in van de geblesseerde Doezeman in, gelijk begon de thuisploeg met een offensief, Tavares schoot net naast maar even daarna kopte Yassire Hamdani na een hoekschop de 3-1 binnen. Echter in dezelfde minuut verraste Bas Schaefers doelman Rondeltrap volkomen door met een afstandsschot voor de 3-2 te zorgen. De thuisploeg bleef aandringen maar veel pogingen gingen naast of over het doel. Inmiddels kwamen Stan van Scheppingen in het veld en een kwartier later ook Ocean jay Orion. Niet veel later viel de 4-2, na een voorzet zorgde de net ingevallen Angelo Semil voor de beslissing. De winst voor de thuisploeg werd helemaal zeker toen Mo Ballachen met een afstandsschot voor de 5-2 tekende. Daarna konden we nog twee mogelijkheden voor Argon noteren: nadat De Sa vanaf rechts met een solo bezig was werd hij onderuit gehaald en kreeg Argon een strafschop, maar vanaf elf meter schoot Justin Schouten te zacht in. Schouten probeerde het in de slotminuut nog met schot maar de bal plofte over de lat op het dak van het doel.

De eerste volgende wedstrijd is pas op 20 januari 2024 en is er waarschijnlijk voldoende tijd om de blessures te laten behandelen en weer met enig optimisme aan de tweede helft van de competitie te beginnen.